Saturday, 10 December 2011

demam bersukan

alhamdulillah...
sakit tu adalah penghapus dosa2 kecil.
da lama tak demam seteruk ni.

demam panas. selsema tahap x boleh bernafas. sakit tekak. tekak bengkak. muntah tengah2 malam tengah siang pon boleh. sakit pinggang. tulang semua sakit. jalan slow. badan x boleh nak tegak. kepala da rase macam kena gelek steamroller. malam2 meracau ntah ape2.




itu semua kesakitan yang aku alami 2 hari ni. sorang2 beb. macam nak nangis. tapi memang dah nangis pon. masa call my mom and dad :

beta : mama.....boboi demam.....
bonda : laa....anak mama demam pulak....
ayahanda : mesti kena hujan balik kelas kan? kan?
beta : haah....boboi x bawak payung..
bonda : da pergi kelinik?
beta : tak mau..kelinik tutup. cuti peristiwa..
ayahanda : ade je alasan.. padahal takut sangat kat ubat tu. macam la suruh telan batu.
beta : haah. memang ubat tu batu pong. 
bonda : ok. cepat sembuh ye boboi..
ayahanda : ayah nantuk la. nite boboi.
beta : ok. nite.

huargghhhh!!! sebenarnye saje nak manja2 kucing. hehe. adoii..

hari ni ada sukol (sukan antara kolej ). 



aku yang demam kedebek ni dengan yakin dan gagahnye pergi terhinjut2 ke padang. acara frisbee. 
i got a call :

adik : boboi! weyh ko larat kan? ko kena jugak turun main.
beta : ha??
adik : kat sini da haru biru. ko kena datang selamatkan team kita. belasah la. kitorang cover ko.
beta : ok..bagi aku 10 minit.


main la dengan semput2 x boleh bernafas. hidung sumbat nye pasal ngan segala mek nenek hingus. semalam aku da cari ganti untuk semua acara yang aku da submit. tapi at last haru biru pasal orang lain. xpela. beliau tidak sengaja. macam hape dah tadi aku main. stamina aku pong macam cipan tadi. tapi alhamdulillah.... kami dapat johan. medal emas beb. hehe. baik teros demam aku. tapi untuk futsal kami x dapat pergi semi. kalah masa dalam group. x pe.sebab budak2 team futsal ni main besttt sangat! good job guys!






kesimpulan kat sini, kalau demam xpayah la nak makan ubat yang macam smarties tu. pergi je bersukan. confirm baik terus. kasi keluar peluh tu.

tetiba lak aku teringat zaman sekolah dulu. rindu nye masa game2 macam ni. rindu sangat kat team memanah aku yang x berapa nak terer ni ha. meh sini aku tunjuk sikit gambar masa kami dapat pergi kebangsaan kat pokok sena, kedah. 





sebelah kanan sekali yang pakai baju oren tu arwah sir wan zul. baru meninggal lebih kurang bulan 5 lepas. al-fatihah.

ni je koleksi gambar2 masa kat sekolah dulu yang sempat aku rembat. sebenarnya banyak lagi. tapi aku ni la yang bangang sangat x pergi copy kat adli saidi. sekarang da lost contact. so gambar2 pon lost in track la. serius rindu kat mereka2 ni. xpela. semua dah ada haluan sendiri. 

ok. habis. sekarang jam 10.56 pm. penat tapi xboleh nak lelap. tadi lepas solat aku muntah lagi. hari ni je dah 3 kali muntah. habis rugi waffle ngan teh o limau ais aku bedal tadi. ni perut tengah bergelocak minta dikeluarkan isinya. namun hampa. tiada apa yang mampu dimuntahkan lagi.




:: dari kotak epal hijau ~ wat malu betol la tadi ngan ustaz fadzly. boleh lak aku pergi sebut sekuat2 alam 'pertandingan akhlak remaja' masa baca memo kat bawah kolej. pale hotak lu. tu forum akhlak remaja la ngeng. moral = overconfidence tu confidence minus over ::

No comments:

Post a Comment