Sunday, 19 February 2012

100x better

bismillah

" boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui "

( Al-Baqarah : 216 )


betul. ayam tu sedap. kita suka makan ayam. tetapi. makan ayam banyak2 boleh menyumbang kepada masalah kegemukan dan penyakit sewaktu dengannya. tambah2 lagi kalau si pelahap kennys. sama jugak sayur. ada yang tak suka makan sayur. tetapi. makan sayur banyak2 boleh menyumbang ke arah hidup yang lebih sihat. tambah2 lagi si pencinta ulam.

relate je dengan kehidupan seharian. ada manusia suka bangun pagi2 buta. sihat katanye. udara pon segar semacam je. kembang kempis sedut si oxygen tu banyak2. tapi ada manusia tak suka menyampah pondan hanjing tenok nak bangun pagi. pukul 10 pagi pong beliau kata masih pagi buta lagi. tang mana butanya pon aku x taw. x kisah la. masing2 ada cara sendiri. 

motif utama. nak bagi conclusion. x semestinya benda yang kita suka tu baik untuk kita dan x semestinya benda yang kita x suka menyampah hanjing pondan tu x baik untuk kita. banyak dah jadi dalam hidup aku. terbukti. benda yang mula2 nya aku x suka nak buat x suka langsung tahap menyampah tu la yang baik untuk aku. better. 100x better. benda yang aku paling aku suka buat dulu nyaris2 je x makan tuan balik. sempat sedar. alhamdulillah.


dah mula merepek kerepek ditepek. 








:: dari kotak epal hijau ~ finishing school yang best. i am going to finish my school. school is already finish. finish mumbling.yeahh bebeh ::

No comments:

Post a Comment