Friday, 15 June 2012

momo mimi

bismillah..

yeahhhh!!! semenjak berhenti kerja ni aku telah menjadi seorang penternak lemak yang berjaya!!! yeaaahhh!!! 

hniffff... apa nak jadi. nak keje mak tak bagi. 'dok rumah. do the house chores.' memang buat pong. tapi lepas tu aku buat taik mata sambil ternak lemak2. untuk pengetahuan kalian, beta ada menternak kura2 selain lemak kat badan ni. tapi tinggal kat rumah lagi satu. sini mana aku nak cekau akuarium. 

tuan2 dan puan2!!! mempersembahkan...!!!!!
momo dan mimi!!!!!


cuba cari perbezaan 2 ekor makhluk ni. sebenarnye.. aku pon xtaw nak bezakan mana satu jantan betina. tapi ni gambar masa dorg tengah kurus. semenjak aku berazam menjadikan badan dorang macam aku, lalu aku sogok kekanda ku along untuk bagi makhluk ni makanan dengan melimpah ruah hari2. lalu momo telah menggemok dengan dahsyatnye. mimi ada la sikit. 

conclusion : aku rasa momo adalah wanita dan mimi adalah jejaka. sebab yang pertama, asal makan je mesti mimi bagi momo makan dulu. tu kan gentleman namanye. hehehe. yang kedua, momo ni semua jenis makanan dia sebat. lagi2 aku bagi roti. tapi mimi ni memilih! nak yang mahal je! tu kan perangai jantan. yang ketiga, dulu akuarium ni penuh dengan ikan berwarna warni. semenjak datangnye 2 ekor ni, habis si mimi ni ngap ikan2 ni depan mata aku dengan rakusnye. hanya si bandaraya yang gagah tu bertahan.







si mangsa masa ni tengah tercungap2. aku sempat ajarkan dia mengucap. ni betol... binatang pon makhluk Allah. si penjenayah teros lari apabila aku datang menyergah. so kawan2. kalau ada niat nak menternak kura2, jangan la letak haiwan2 karnivor ni dengan ikan2 anda. pasti akan menjadi lauk sarapan, tengahari dan juga malam.





:: dari kotak epal hijau ~ selain menternak lemak, saya juga menyediakan pakej mendownlud movie atau cerekarama yang terbaru setiap hari. seperti contoh, bila joyah masuk tv. sekian ::

No comments:

Post a Comment