Tuesday, 14 August 2012

bernas 2012

bismillah..

korang mesti dah tengok iklan raya bernas ni kan.







perghh. keluar air mata jantan aku. 
part yang paling tak tahan masa dorang pelok uncle lori tu dengan dekat masjid. ya Allah... aku rasa iklan macam ni lebih tembus tertikam menusuk kalbu dari filem 2 3 jam yang macam contoh hantu dalam tin laici atau kambing2 ku gangster. 


to fizi and ahmad atau mungkin yang ada senasib dengan mereka di luar sana :
sesungguhnya bersabarlah kalian atas apa jua dugaan yang menimpa kalian. kerana sabar itu balasannya syurga. dugaan cabaran dan nikmat Allah tu datang dalam pelbagai bentuk dan cara. antara kita sedar atau tidak. antara kita besyukur atau masih ingkar dengan nikmatNya.



:: dari kotak epal hijau ~ apa perasaan korang bila tengah puasa ni tercirit sampai dekat 20 kali? baru nak rukuk solat dah termuntah? ya! aku adalah orangnya. sabtu lepas. sampai tinggal rangka je. habis nampak segala tulang rusuk aku. sehari suntuk aku tercirit macam gajah terover makan belacan. tapi puasa tetap puasa. nasihat daripada aku, kalau nak makan bukak puasa tu pandang kiri kanan dulu. jangan main telan je. kang jadi macam aku. spesis anaroksia bulimia korang kang ::

No comments:

Post a Comment